fleche_cote_droit

10/08/17

Lyreco Benelux reikt jaarlijkse SPIP-award uit

De SPIP-award (Supplier Performance Improvement Program) lauwert de inspanningen van onze leveranciers op het vlak van Logistiek (volledigheid van de orders, leveringsgraad, leveringskwaliteit,…) en Marketing (aantal groene producten, promotionele activiteiten, support,…) in het afgelopen jaar. Een goede en performante samenwerking met leveranciers maakt een cruciaal deel uit van Lyreco’s activiteiten waarbij we trachten onze klanten een zo passend en kwalitatief mogelijk aanbod te bieden inzake kantoorbenodigdheden en werkplekoplossingen.

Er werd een score toebedeeld van 1 (zeer goed) tot 5 (zwak). De leverancier die het best scoorde in één van de 5 categorieën ging met de award naar huis.

Best Industrial:  Tesa

Best Life@work:  Legamaster

Best Tech & Print:  Bakker Elkhuizen

Best Office:  Fellowes

Best Logistics:  I.D.C.

Afgevaardigden van de winnende leveranciers werden op 6 juli j.l. uitgenodigd voor een diner in Het Pomphuis in Antwerpen. Daar werden ze in de bloemetjes gezet door de Lyreco directie Paul Vieijra (Managing Director), Sam Bosmans (Marketing Director), Paul Verleye (Logistics Director) alsook de Lyreco Product Managers.

“Een goede verstandhouding met leveranciers vormt een cruciale schakel in de kwalitatieve service die Lyreco  garandeert. Leveranciers die een extra inspanning leveren om deze premisse waar te maken worden met dit soort initiatieven extra in de verf gezet.” aldus Paul Vieijra.

Inge Van Aerschot - Benelux Marketing Communication Manager

ben.press@lyreco.com

www.lyreco.com

10/05/17

Lyreco Benelux publiceert een nieuw duurzaamheidsverslag.

“Bij Lyreco is groen vooral doen.”

Al lang voordat het een algemeen modewoord werd, zit duurzaamheid bij Lyreco, als Europese koploper wat kantoor- en werkplekoplossingen betreft,  verweven in het DNA. Het van oorsprong Franse familiebedrijf houdt met het Duurzaamheidsverslag 2017 zijn duurzaamheidsstrategie ‘Eco Future’ en de  acties die daaruit voortvloeien, tegen het licht. Omdat Lyreco Benelux deel uitmaakt van een internationale groep ligt de plaatselijke strategie hiermee volledig in lijn.

Duurzaamheid en zakendoen zijn perfect verenigbaar.

‘Groen is doen’ is  een catchy oneliner, maar wel één die staat als een huis. Er is  over maatschappelijk verantwoord ondernemerschap al heel wat inkt gevloeid, maar het zijn hoofdzakelijk de concrete acties die op het einde van de rit het verschil maken voor mens en planeet. Dit neemt niet weg dat het als organisatie belangrijk is om op gepaste tijdstippen helder te communiceren over het afgelegde traject en de  doelstellingen die daarbij horen. Dit verslag werpt een licht  op de duurzame prestaties in 2016, maar kijkt ook vooruit naar de toekomst. De maatschappelijk verantwoorde koers die Lyreco vaart toont aan dat zakendoen en aandacht schenken aan het milieu  volledig verzoenbaar zijn. 100% klimaatneutraal transport, 10.000 m2 aan zonnepanelen, een bijhorende jaarlijkse besparing van 158 ton CO2, bijna 100% van het afval dat wordt gerecycleerd en één vierde minder uitstoot in vergelijking met  2010 komen er niet vanzelf en zijn maar een greep uit de vele ecologische realisaties.

Zelfs het Duurzaamheidsverslag is duurzaam.

Het sobere en stijlvolle ontwerp van het Lyreco Duurzaamheidsverslag 2017 ligt in lijn met de strategie. Duurzame inspanningen dienen helder en transparant gecommuniceerd te worden. Rookgordijnen helpen  niemand vooruit. Zo werd bij elke stap de ecologische voetafdruk maximaal gereduceerd:  van creatie tot het drukproces en de levering.

“Net zoals de nerven van een blad vertakken onze duurzame inspanningen zich in het geraamte van heel onze  organisatie. Een effectief duurzaam beleid dient daarom  gedragen te worden door elke schakel .”

Paul Vieijra – Managing Director Lyreco Benelux

Bekijk het nieuwe Duurzaamheidsverslag via deze link.

Diane Buggenhout – Quality, Security, Sustainability Manager Benelux

ben.qss@lyreco.com